hjælp med at fjern dette her!

brevkassespørgsmål

hjælp med at fjern dette her!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hvorfor ligger der sådan noget på internettet uden nogen finder ud af det!? http://lejemorder.dk/

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål.
Det er første gang jeg støder på lejemorder.dk, men jeg kan se at siden er lavet helt tilbage i 2005...

Og ja - hvorfor lægger man sådan noget på nettet? Godt spørgsmål. Jeg er dog ret sikker på at siden er lavet "for sjov". Efter min vurdering kan man ikke forestille sig, at en sådan side kan fungere som en bestillingsside for lejemord.

I Danmark har vi ytringsfrihed. Også på nettet. Det betyder at man må lave en hjemmeside om stort set lige det man har lyst til. Man må ikke lave en racistisk hjemmeside og man må selvfølgelig ikke komme med trusler eller opfordre til vold eller bryde loven på anden måde. Men så længe man ikke rent faktisk bestiller et lejemord i virkeligheden, er det ikke ulovligt at skrive om det.
Det kan jo være at siden er lavet som en joke, eller som et studie i, om folk virkeligt kan finde på at skrive en bestilling på et lejemord? Jeg ved stort set intet om, hvordan nogle bestiller et lejemord, men jeg er helt sikker på at det ikke foregår via en helt almindelig hjemmeside med en bestillingsformular.

Fyens Stiftstidende har skrevet en artikel om lejemorder.dk. Her kan du også læse at stifteren har lavet det hele for sjov. Du kan læse artiklen her.

Jeg vil dog altid opfordre dig til at ringe eller skrive til politiet hvis du finder en side, som du tror er ulovlig. Derefter kan de tjekke siden og vurdere om den skal lukkes.

Mvh Jonas