hjælp, han var på den hjemmeside
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg har virkelig et kæmpe problem. jeg skriver med en der siger han kommer fra england, og at han bor hos sin mormor fordi hans forældre er døde. men så kiggede jeg lidt på viunge.dk og der var et billede af ham! hvem er han, er det ham fra england? det kan det da ikke være. vil i ikke please godt spørge viunge om de har et billede af en der hedder **** **** (anonymiseret), jeg er blevet vildt bange for, at det måske ikke er ham. hjælp mig. KH Majken

Svar:
Hej Majken
Tak for dit spørgsmål. Godt at du skriver herind.
Du har mødt en engelsk fyr online, som har vist dig, hvordan han ser ud, og nu har du så fundet hans billede inde på viunge.dk.
Derfor spørger du, om det er sandsynligt, at det er ham, eller om han bare har fundet et tilfældigt billede af en anden.
Jeg kan ikke se ud fra dit spørgsmål, hvordan du skriver med ham til dagligt. Men hvis det er på Facebook kan du måske se, om han har andre profilbilleder af ham selv liggende. Du kan også spørge, om du må se flere billeder af ham? Eller eventuelt spørge ham, om han kender den danske side viunge.dk? Det er også en mulighed at gå på webcam med ham, så du kan få bekræftet, hvordan han ser ud? Lav lidt spionarbejde. Google hans navn osv. Og når du har checket ham, så bed ham forklare, hvorfor hans billede ligger på en dansk hjemmeside.
Det væsentlige er, at du er bekymret. Det er et godt tegn, at du kan se, at det sandsynligvis ikke er ham på billedet, når det ligger på en dansk hjemmeside.
Du spørger om vi kan undersøge hos ViUnge, om de har billeder liggende af ham. Det kan vi ikke, men du kan evt. selv spørge dem. Prøv ViUnge's egen kontaktside
Du skal vide at jeg sagtens kan forstå at det er super irriterende, at en person man er blevet rigtig glad måske ikke er den, han siger, han er. Men du skal passe på dig selv. Selvom du har brugt masser af tid på at chatte med ham og er blevet glad for ham, så er din egen sikkerhed det vigtigste. Noget af det vigtigste i et forhold er ærlighed. Hvis han lyver om, hvem han er, så er han desværre nok ikke værd at bruge mere tid på.
Mvh Jonas