Facebook.com
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Kære jonas. Du har været ude på mine skole her i dag (4/12 210) og fortalte lidt om Cyberhus. Der var en ting jeg ville havde spurt dig om men jeg fik det ikke gjort, så her kommer det: Inde på facebook kan man tagge et billede og der er så sket det at jeg er blevet tagget på en eller anden bamse ude fra djurs sommerland. Jeg ville gerne havde det væk men jeg ved ikke hvem der har gjort det. Hjælp mig! - MVH Anonymen

Svar:
Hej med dig,
Mange tak for dit spørgsmål, jeg håber du synes om vores besøg på din skole. Jeg nød i hvert fald at komme ud og snakke med så kvikke og interesserede elever!
I Cyberskolen synes vi altid, at det er en god idé at tænke over, hvordan man selv ville have reageret, når man for eksempel tagger sine venner på Facebook. Din ven har måske syntes det var sjovt at tagge dig som en bamse fra Djurs Sommerland, men har glemt at tænke på om du syntes det var sjovt. Heldigvis er det ikke så svært at fjerne tagget igen, og hvis du gør det, er billedet ikke længere knyttet til din profil. Du kan fjerne tagget ved at finde dit navn lige under billedet, og så klikke på ”Fjern tag”.
Det er ikke muligt at se, hvem der har tagget dig i billedet fra Djurs Sommerland, da alle dine venner kan tagge dig i billeder, de har adgang til. Det er kun den, der har uploadet billedet, der får besked om hvem der tagger. Hvis du var meget interesseret, kunne du altså spørge ham/hende.
Husk i øvrigt altid at kontrollere dine privat-indstillinger, så det kun er dine venner der kan se dine oplysninger og billeder. Det gøres under ”Konto” i øverste højre hjørne og ”Privatindstillinger”. Det sikrer at det kun er dine venner der ser det, når nogen tagger dig som en bamse ;-)
Jeg håber du kan bruge svaret
Mvh. Jonas og Christian