Facebook

brevkassespørgsmål

Facebook

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej jeg er en pige på 12 jeg bruger facebook meget. men Hvad gør man vis man bliver hacket?

Svar:

Hej Pige på 12 år

Tak for dit spørgsmål.

Det er super irriterende at få sin profil hacket. Det betyder at andre pludselig har kontrol over den information, der kommer til dig men også den information der kommer FRA dig.
Hvis man får sin profil hacket, er der et par ting man kan gøre:

Det første du skal forsøge, er at logge ind på din profil ved at trykke på linket "glemt din adgangskode?"
Hvis hackerne ikke har ændret den emailadresse, der er tilknyttet kontoen (din mailadresse), så vil du få en ny adgangskode tilsendt, som du skal logge på med. Herefter har du igen kontrol over din profil, fordi det tidligere kodeord ikke længere virker.

Hvis hackeren har ændret emailadressen bliver du nødt til at kontakte Facebook med nogle oplysninger. Det gør du på dette link:
Herefter går Facebook i gang med at undersøge sagen, og der vil sikkert gå lidt tid inden de kan ændre eller lukke profilen.

Jeg vil stærkt anbefale at du får en voksen til at hjælpe dig med oplysningerne. Det er vigtigt at de bliver så præcise som muligt.

Jeg håber at svaret kan hjælpe dig til at få din profil tilbage.

Med venlig hilsen
Jonas