facebook
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
nogle fra facebook spørger mig om vi kan være venner eller om jeg gerne vil give mit mobil nummer til personen og jeg bliver rigtig meget i tvil om det er en børne lokkere eller noget i den stil. Hvad skal jeg gøre????????

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Jeg synes det er super at du er bekymret, når en person, du ikke kender,  beder dig om private oplysninger over Facebook. Det har du god grund til, og det betyder at du tænker dig om :-)
Nogle gange kommer folk til at sende venneadmodninger til de forkerte. Det betyder ikke nødvendigvis at de vil én noget ondt. Måske er det bare en fejl. Uanset hvad skal du bare ignorere venneanmodningen. Der findes ingen god grund til at være netven med en person, man ikke kender.
Med hensyn til dit mobiltelefonnummer, så skal du tænke det som en af de mest private oplysninger, du overhovedet kan give til andre. Med dit mobilnummer kan man nemlig ofte finde din hjemmeadresse ved at bruge Krak.dk eller DeGuleSider. Hertil kommer, at man få en masse ubehagelige beskeder og opringninger fra personen.
Hvis en person beder om dit nummer, bør du fortælle ham eller hende at du har en regel om, at du aldrig udleverer dit nummer til folk du ikke kender.
Mvh Jonas