Det første møde med drømmefyren
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kære rådgivere, for ca. 3 måneder siden mødte jeg en fyr over nettet, som jeg begyndte at chatte ret meget med.. Han fik min facebook, skype og senere mit nummer, men efter den dag skrev han til mig HVER ENESTE DAG over facebook! Vi chattede og det gør vi stadig (dog ikke hver dag). Nu vil han så rigtig gerne møde mig i virkeligheden og det har han plaget noget tid om nu, og et eller andet sted vil jeg også gerne møde ham! For han virker skide sød og jeg elsker at chatte med ham, så det kunne være fedt at møde ham i virkeligheden, og jeg kan jo heller ikke bare chatte med ham resten af mit liv. På et eller andet tidpunkt bliver jeg jo nødt til at tage mig sammen til at tage skridtet videre. I starten skrev jeg at jeg ikke ville mødes med ham, men efter noget tid sagde jeg alligevel ja og nu har vi aftalt en dato hvor jeg skal hjem til ham og se film. Jeg er mega nervøs, og tør faktisk ikke rigtigt! Jeg er nervøs for hvad han vil synes om mig, hvad han vil tænke.. Jeg er dårlig til at snakke med nye mennesker, jeg ikke kender. Jeg er ikke så åben og udadvendt som person, så jeg kunne godt forestille mig at der ville blive pinlig tavshed og jeg er bare bange for at jeg virker for tilbageholdende, hvilket ville skræmme ham væk efter første møde, så han aldrig når at lære mig rigtigt at kende. Jeg er også bange for, det bliver et problem at finde på noget at snakke om. Efter vi har chattet så længe har han fået et godt indtryk af mig, og kan ret godt lide mig (jeg har det på samme måde med ham), men jeg er bare bange for at han så vil blive skuffet når han møder mig i virkeligheden fordi, jeg måske ikke er den han regnede med. (ikke fordi jeg har udgivet mig for at være en anden! For det har jeg ikke! Jeg har været 100% ærlig og 100% mig selv alt den tid vi har chattet) Men måske har han alligevel dannet sig et forkert indtryk. Jeg er bare super nervøs for hans reaktion, for jeg kan ret godt lide ham, og har bestemt ikke lyst til at miste ham før jeg overhovedet har fået ham! Så har du nogle gode ideer/forslag til hvad jeg kan gøre sådan generelt, men også inden jeg skal møde ham, for at forberede mig? Og hvordan skal jeg håndtere selve mødet? Har du nogle gode tips? Også til hvordan jeg måske kan slappe lidt mere af, og ikke være så nervøs? Eller har du nogle forslag til hvad vi kan snakke om? eller nogle gode tips til hvordan jeg starter en samtale og holder den i gang? Hvordan undgår jeg pinlig tavshed? Jeg har aldrig før prøvet at møde nogen fra nettet i virkeligheden. Håber du kan hjælpe! Kærlig hilsen mig.

Svar:
Hej med dig
Jeg har sendt dit spørgsmål over i teenagebrevkassen, da jeg mest synes det hører hjemme der.
Lige helt kort vil jeg sige til dig, at jeg ikke vil anbefale dig at mødes med ham hjemme på det første møde. Det er bedre at vælge et offentligt sted samt at medbringe en anden voksen person. For din egen sikkerheds skyld. Men dejligt at du har fundet en, du er glad for :-)
Men som sagt: svar på alt det andet i teenagebrevkassen
Mvh Jonas