chat rum
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Vil spørge om i kender et god chatrum hvor man kan chatte med andre unge på 12-16 år, uden at der er for mange voksne på rummet som vil chatte frækt med mig osv. Findes der andre gode chat rum udover Arto feks? tak for hjælpen

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål
Der findes rigtigt mange chat rum, hvor man anonymt kan chatte med hinanden. Jeg kan sagtens forstå at du helst vil chatte med jævnaldrende. Der er ikke noget, der er mere irriterende end voksne, der vil chatte frækt og som udgiver sig for at være yngre, end de er.
Anonyme chat rum, hvor der er mange børn og unge, tiltrækker desværre mange voksne, der gerne vil chatte med med børn. Derfor kan jeg ikke give dig et bud på en chat, hvor man helt kan slippe for de irriterende henvendelser.
Der er dog et par ting, du kan lede efter:
Du skal finde en chat der ikke nødvendigvis handler om dating og kærester. Find en chat, hvor man tydeligt fortæller, at man logger alle chats. På den måde er du sikret beviser, hvis der sker noget ubehageligt. Der skal også være en tydelig anmelderfunktion, hvor man kan melde en ubehagelig henvendelse. Både arto.com, habbo.dk og dr.dk/skum har disse funktioner.
Hvis du har en bestemt interesse eller hobby, du gerne vil chatte om, findes der en masse forskellige muligheder på nettet. Du kan prøve at google din hobby sammen med ordet chat. Eksempelvis "heste + chat". Så kommer der forskellige muligheder frem.
Til sidst vil jeg gerne henvise dig til siden sikkerchat.dk, hvor du kan læse mere om hvad man kan gøre for at slippe for de værste chats.
God chat fremover :-)
Mvh Jonas