Cam og youtube
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Her forleden sad jeg på omegle da der kommer en sød pige frem... Hun spørger om jeg vil se hendes patter og som den glade liderlige dreng jeg er svarer jeg ja. Hun siger dig jeg skal vise pi k først jeg tænker lidt over det og lår frem til YOLO og viser pik hun siger så jeg skal wanke lidt for hende og vise røv og ryske min røv hvilket jeg gør. Da jeg er er færdig skriver hun "say hi to youtube"........på dette tidspunkt har hun ikke vist patter men det først jeg gør er at lukke internettet. Mit spørgsmål er nu....er der chance for at min røv og pik nu ligger på youtube og alle kan se det ???? :(

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Først og fremmest skal du vide at jeg sagtens kan følge dig, når du er bekymret for at den video ryger på nettet. Det er ikke en rar tanke, at andre kan gå på nettet og se dig i en sårbar situation. Øv!
Desværre skal du alligevel vide, at der er en sandsynlighed for at det er blevet optaget. Og ja, der er en risiko for, at det vil kunne findes på sider som Youtube.
Youtube tolererer dog ikke pronografisk materiale eller materiale med nøgenhed. Derfor skal du sandsynligvis ikke regne med at finde videoen dér. Der kan dog være andre steder på nettet, hvor den slags videoer sagtens kan lande.
Nu kan jeg ikke læse i dit indlæg om man ser dit ansigt i videoen. Hvis ikke kan det være meget svært at identificere, hvem det er på videoen - og derfor måske ikke noget du behøver bekymre dig voldsomt om?
Ofte bliver den slags videoer brugt til at "afpresse" den optagede (dig). Ved at true med at offentliggøre videoen osv. På Omegle er det lidt anderledes, da siden forbinder helt fremmede mennesker med hinanden. Jeg fornemmer på dit indlæg at du har cam'et med en engelsktalende person, som du ikke ved mere om. Derfor kan det være svært at anmelde hende og gøre mere ved det. Hvis du ikke har givet flere oplysninger om dig selv, bliver det også meget svært at finde frem til dig og bruge videoen til at presse dig, hvilket er positivt. Det betyder jo, at folk du kender tilfældigvis skal snuble over videoen på nettet og opdage at det er dig. Selvom det ikke er umuligt, er det måske ikke vildt sandsynligt..
Der er i bund og grund ikke så meget du kan gøre ved det. Du må afvente og affinde dig med at der måske/måske ikke findes en video af dig et eller andet sted i cyberspace. Brug oplevelsen til at blive klogere til næste gang. Man skal altid være varsom når man viser sig selv via digitale kilder - uanset hvor spændende det kan være.
Mvh Jonas