Afpresning på cam
brevkassespørgsmål af
Solvej
12 år
Hey.
I påskeferie lavet mig og min bedste veninde sjov på cam (hjemmesiden omegle) forskellig skør ting men også fræk ting bare fordi vi kede os og troet aldrig man ville se de personer igen. Men det var åbenbart en der optog os nøgen og sagde hvis vi ville holde det prevat sku han ha vores skype. Så min veninde addet ham og han sagde han vil se mer for ellers sender han den video ud, derfor fik han os til og gøre nogen ting ved hinanden på skype. Efter det har min veninde vært på cam med ham alene nogen gange og snakker om og mødes med ham.
Er bange for de kommer til og have sex hvis hun tager hen til ham, hun siger hun føler sig klar men hun er kun 12 ligesom mig! Men vil også gerne have han sletter alt det han har med os og det har han lovet min veninde for lov og se når hun er der (at han slette det).
Ved godt jeg burd sige det til min forældre men vil virklig ik have de skal vide det og er bange for hvis nogen komme efter ham så sender han vidoerne ud på nette og de er altså meget klamme hvis nogen så dem :(
Hva skal jeg gøre!!!

Svar:
Hej,
Hvor er jeg glad for, at du skriver. Jeg er rigtig ked af, at I et stødt på en tumpe som afpresser og udnytter jer på den måde. Det er vigtigt at vi hurtigt slår fast, at det han gør, er ulovligt. Det at han afpresser jer, prøver at få din veninde til at mødes med ham osv. er ulovligt. -Men intet af det som I har gjort er ulovligt! Uanset om din veninde “føler sig klar” eller ej, skal hun aldrig nogensinde have sex med en dreng, fyr eller mand som på den måde presser hende - eller som lyder til at være så meget ældre end jer.
Jeg synes det er en rigtig dårlig idé, at din veninde tager over til ham. Det er ikke en fyr I kender, og selvom han siger, at han sletter de ting han har liggende, kan han have kopieret dem over andre steder eller sådan noget. Jeg synes virkelig ikke nogen af jer skal tage derover.
Du siger, at du ikke vil have at dine forældre ved det, men jeg synes virkelig du skal tage fat i dem. Der bliver begået en forbrydelse mod dig og din veninde, og selvom det føles som om, at dine forældre måske bliver sure, bliver de allerhøjest bekymrede for jer. DeI har gjort er fyldt med en masse risici - man kan havne i nogle trælse situationer, men det er ikke ulovligt og jeg er sikker på, at dine forældre bare gerne vil passe på dig.
Som sagt - det ham manden gør, er ulovligt. Faktisk meget. I har hans Skype-kontakt, og måske et telefonnummer eller adresse? Jeg synes du skal tage det her svar, og dit oprindelige spørgsmål, og vise det til dine forældre. Det handler om, at passe på din veninde som måske tager over til ham - samt at få straffet ham manden for det ulovlige han gør. Du har ikke gjort noget forkert - du er bekymret for din veninde, og det er rigtig flot. Dine forældre burde være stolte af, at du tør komme til dem og bede om hjælp - og at du er kommet til os. Jeg synes du er sej :)
Masser af gode hilsner,
Christian