Lille pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år og skal snart gå i 8. Klasse jeg ved ikke hvor lang min pik er har ikke målt den men er ret sikker på den er mindre end 6 cm stiv og 2 cm ikke stiv så mit spg er at er det normalt fordi er bange for den ikke vokser

Svar:
Hej med dig,
Det er helt normalt. Der kan være stor forskel på, hvornår pikken vokser. Hos nogle sker det tidligt, allerede i 10-års alderen, og hos andre sker det senere, i 15-16 års alderen. Fælles er dog, at pikken kan vokse helt frem til 18-20 års alderen. Så du har en hel del år at vokse i endnu.
Det er aldrig sjovt at føle sig anderledes end de andre, og at føle, at ens krop er forkert. Men højst sandsynligt vil din pik komme til at vokse sig større end den er nu. Det kan godt være der går et års tid eller to, men det skal nok komme. Så selvom det er svært, så er det bedste du kan gøre at være tålmodig.
Mange hilsner,
Siv