Lille 🍆
brevkassespørgsmål af
16 årig dreng
16 år
Hej er en 16 årig dreng ved navn Bastian er også pænt høj omkring 180 derfor føler jeg det er ret akavet når sådan en stor muskuløs dreng som mig kun har en pik på 4.8 cm hvis jeg er heldig så 12 stiv hvilket er lige omkring det danske gennemsnit men det er sjældent normalt kun 7-8 cm stiv den stoppede med at vokse da jeg var 11 så den var meget normal størrelse for en 11 årig. Jeg er pinligt berørt over at sådan en muskuløs dreng som mig kan have sådan en lille banan i bukserne

Svar:
Hej Bastian.
Mange tak for dit spørgsmål.
Du står lige nu i en situation som næmest ALLE unge mænd har stået i før. Faktisk lige meget hvor stor og flot en penis man har, tror jeg at alle mænd på et tidspunkt har været usikre omkring udseendet på deres penis.
Det korte (og helt præcise) svar er at så længe din penis virker fint og "fungerer" til det du skal bruge den til, så behøver du slet ikke være nervøs. Altså hvis du kan få udløsning og kan pisse, er din penis faktisk helt normal.
Bare fordi at din penis ikke passer med gennemsnittet, betyder det ikke at den ikke er normal.
Derudover er du jo også "kun" 16 år, så¨derfor kan den faktisk godt nå at vokse endnu. Jeg har ikke kunne finde en helt præcis kilde på det, men hvis man søger rundt på nettet, så står der mange steder at en penis først stopper med at vokse omkring 20 års alderen.
Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at du får en følelse af at det er pinligt - for som sagt, så er det noget nærmest alle mænd har været igennem, og det er bare et følsomt område for de fleste.
Jeg tror dog at du skal huske på at dine kammerater er lige så selvbevidste om deres kroppe, og når de kigger på dig inde i omklædningen tror jeg at de er mere optaget af at de gerne ville være lige så høje og muskuløse som dig!
Jeg vil gerne henvise til et svar som min kollega Maria lavede for 9 år siden til en anden 16 årig dreng, med samme problematik - hun har nogle rigtig gode perspektiver på hvad det betyder for f.eks. sexlivet, hvis det er en af de ting du er nervøs for.
Hendes svar finder du her: https://cyberhus.dk/brevkasse/seksualitet/hvorn%C3%A5r-stopper-pikken-me...
Og som Maria også skriver, så er en stiv penis på 10-20 cm jo altså inden for normalen - så når din når op på 12 cm er den jo faktisk helt normal allerede.
Til sidst vil jeg bare sige at det jo i sidste ende er fuldstændig ligegyldigt hvor stor en banan man render rundt med i bukserne, det er ens personlighed og udstråling folk husker!
Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig.
Mvh. Chris - Cyberhus