Lavt selvværd og har problemer med mine mandlige del

brevkassespørgsmål

Lavt selvværd og har problemer med mine mandlige del

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Jeg er en dreng på 17 år snart 18, jeg har et problem og det er at jeg har lavt selværd og følger ikke jeg kan tilfredstille min kæreste under sex, jeg lille mandlige del er ca 13cm i stiv tilstand, er der eventuelt noget jeg kan gør for at den bliver længere eller skal jeg kontakte min private læge. MVH. En meget nervøs teenager på 17 snart 18

Svar:

Kære du

Lad mig starte med at sige, at jeg godt kan forstå, at du er nervøs og presset i forhold til dit selvværd. Med den alder du har, hvor der sker så meget både i din krop og i dit liv, så er det meget almindeligt, fordi det er mega svært at finde fodfæste, når det føles som om, at det hele bevæger sig. Jeg tænker også, at det kan være meget rart at høre, at du hverken er den første eller den sidste, som har haft eller kommer til at have de her bekyringer. Sex fylder meget for mange, og frygten for ikke at kunne tilfredsstille kan næsten være helt lammende for nogen.

Du fortæller, at du er 13 cm i stiv tilstand, og jeg synes også, at det lyder til, at du føler, at du er lille. Til det kan jeg fortælle dig, at en undersøgelse, hvor man sammenlagt kiggede på længden af  mere end 15.000 penisser, viste, at gennemsnitslængden for en penis i stiv tilstand er 13,12 cm. Din penis er altså helt normal, og du er helt fin og perfekt, som du er.

Alligevel tænker jeg dog, at det vigtigste er at få sagt, at størrelsen ikke er det, som betyder mest, når det kommer til at tilfredsstille en sexpartner eller kæreste. Selv hvis man har en lidt mindre penis, så kan man sagtens have virkelig god sex. Sex handler i hvert fald for mange meget mere om at lytte til hinanden og hinandens behov, end det handler om størrelse. Tit kan man mærke på den anden person, om det, man gør, føles godt, men sproget kan også være en stor hjælp under sex, og man kan derfor også spørge, hvordan det er for den anden part. For nogle gange skal man også lige finde hinanden i det, og finde ud af, hvad man selv og hvad den anden godt kan lide og ikke kan lide.

Samtidig er penetrationssex ikke den eneste sexform, der er, og selvom det måske er den, som de fleste tænker på, så er det ikke nødvendigvis det, som alle foretrækker. Mange får meget mere tilfredsstillelse ud af f.eks. oralsex eller at bruge deres hænder. Det giver også mulighed for ligesom at skiftes til at fokusere fuldt ud på at tilfredstille hinanden.

Jeg håber, at mit svar kan give dig lidt ro i maven, for jeg tænker virkelig ikke, at du har noget at bekymre dig om. Tag dig god tid med din kæreste, lær hinanden at kende, nyd hinanden og tjek af med hinanden. Så er jeg sikker på, at I komme til at få et rigtig godt sexliv sammen.

Mange hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål