Flirt / Kærste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heej. Jeg er en dreng på 15 år og jeg har haft en lille flirt med en pige i 2 måneder nu, her i weekenden fik vi faktisk snavet til en fest og det var mega fedt.
Har været usikker på om jeg faktisk var vild med hende, men efter vores snav kan jeg nok godt se at det er jeg.
Har skrevet med hende ig hende veninder unden kysset og hun har selv givet udtryk for om hun ikke helt ved om hun føler noget for mig,  og hendes veninder har også sagt at hun syntes jeg er sød og gerne vil have en flirt med mig... Men det var jo trods alt inden kysseriet...   Hvad gør jeg..  Tænker hele tiden på hende og ig vil gerne have hende som kærste

Svar:
Kære du,
Hvor dejligt for dig, at du har fået en flirt op at køre med en sød pige. Og skønt at høre, at I også har snavet!
Du skriver, at du tænker på hende hele tiden og gerne vil have hende som kæreste, men at du ikke ved hvad du skal gøre. Du lyder til at være rigtig vild med hende, og hun jeg tænker, at hun også er interesseret i dig, når hun både flirter og snaver med dig. Så jeg tænker egentlig, at det bedste vil være at kaste dig hovedkulds ud i det, og fortælle hende hvordan du har det, og at du gerne vil være kærester med hende. Sig det som det er og vær ærlig omkring dine følelser for hende.
Det bedste vil nok være at sige det direkte til hende. Prøv at få hende på tomandshånd, hvor I kan tale bare jer to. Måske kan du invitere hende hjem til dig, eller I kan tage på café eller gå en tur sammen. Hvis det er lidt for "lige på og hårdt" for dig at sige det ansigt til ansigt, kan du også starte med at skrive det til hende på Snap eller over Messenger. Nogen gange er det nemmere at få sagt det man gerne vil, når det er over skrift, fordi det føles mindre grænseoverskridende. Men hvis du har modet til det vil jeg klart anbefale, at du siger det direkte til hende. Det fleste piger bliver smigrede, og synes det er sejt af drengen, når han tør fortælle, hvordan han virkelig føler.
Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!
De bedste hilsner,
Stine