Forelsket over nettet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Lidt historie for at forstå lidt.....
Jeg begyndte på at sidde rigtig meget på Twitch (Streamingmedie) her for et år siden, og gør det stadig hver dag i mange timer. Jeg kom ud i en masse problemer med mig selv, og med min familie........ Og at sidde ved min computer var mit sted at være mig selv. Jeg har så nu for 3 måneder siden fundet ud af at jeg har haft en depression, og nu går jeg så til psykolog hver uge fordi jeg stadig har det svært...... På twitch mødte jeg en kvinde på nu 24 år, som jeg klikkede rigtig godt med. Vi kan aflæse hinanden som ingen andre........ Jeg har snakket med hende hver dag i 4 måneder og hun ved ALT om mig, og jeg ved ALT om hende. Jeg har fundet ud af, at jeg nærmest ikke kan tænke på andet end hende når hun har det skidt. Hun har social angst og har det bare generelt rigtig svært personligt :( Jeg får en helt speciel følelse af tryghed og glæde hver gang jeg høre hendes stemme, og hun har hjulpet mig så vildt meget i min tid hvor jeg havde det dårligt...... Nu er mit spørgsmål så........
Er det muligt at blive forelsket i en man aldrig har mødt i virkeligheden. For jeg føler ikke jeg kan leve uden hende :/

Svar:
Kære Anonym
Først og fremmest vil jeg lige rose dig for at du tager din depression alvorligt, og taler med en psykolog. Jeg tænker det er et godt valg du har truffet dér.
Men videre til dit spørgsmål, og jeg tænker egentlig at svaret er ret enkelt. Ja, selvfølgelig kan man blive forelsket, eller føle sig meget tæt forbundet med et menneske man aldrig har mødt fysisk. Det er tydeligt at I er trygge ved hinanden og åbner jeres inderste, og jeg tænker det er sådan man kommer tæt på et andet menneske.
Du skriver ikke noget om hvorvidt du ønsker at mødes med hende,Meller om hun har ytret ønske om at mødes med dig? Det er selvfølgelig en ekstra dimension til jeres forhold, hvis det skulle komme dertil, men over hele verden har mennesker tætte og kærlige forhold uden nogen sinde at mødes, så det kan også sagtens muligt, hvis det føles som det rigtige for jer.
Kærligst Tanja