Lav Højde

brevkassespørgsmål

Lav Højde

brevkassespørgsmål af
Michael
14 år

Hej,, jeg er en dreng på 14år, og er 166cm. Og Vejer 63kg min mor er:170cm min far er:194cm jeg målte mig for nogle par dage siden, og er vokset 5’5cm på et år ;( ville godt vide hvor høj jeg ca. bliver. Min Sluthøjde og om et år. Jeg vil rigtig gerne når op til 186 cm

Svar:

Hej Michael,

Som hovedregel er mænd udvoksne i længden som ca. 18-årige. Herefter vokser man over skuldrene, hofterne, øger muskelmasse mv.

Længdetilvæksten kommer ofte i store ryk; jeg kan derfor ikke forudsige, hvor høj du er om et år.

En tommelfingerregel er, at drenges sluthøjde bliver gennemsnittet af forældrenes højde +7cm.

i dit tilfælde 189cm.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Mvh Kasper, læge

KasperAs billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål