latterligt

brevkassespørgsmål

latterligt

brevkassespørgsmål af
emilie
15 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

hej jeg er en pige på 15 år som har haft sex men pik/tissemanden blev ikke stiv er det normalt eller unormalt og er det også normalt at det gør ondt hilsen pige på 15 år

Svar:

Hej med dig pige 15 år

Det er så fint at du skriver herind.

Som udgangspunkt er det meget normalt at penis kan have svært ved at blive stiv, men selvfølgelig ikke særlig sjovt når det sker. Det kan være fordi at manden har drukket alkohol, er træt eller har meget at tænke på, og det bedste I kan gøre er at bruge mere tid på forspil. For det er til gengæld rigtig svært at have sex med en slap penis. Faktisk vil jeg mene at hvis penis slet ikke bliver bare en lille smule stiv, så er det praktisk talt umuligt at dyrke sex. Du kan forestille dig at du prøver at stikke et stykke salat ind i et nøglehul- det er simpelthen for blødt til at kunne komme rigtigt ind. Så når du skriver at det gjorde ondt, så tænker jeg at han måske blev stiv undervejs eller at han måske var sådan et sted mellem stiv og slap, sådan at penis havde nok kræfter til at kunne komme op i dig?

I den forbindelse, så er det også meget normalt at det kan gøre ondt de første par gange, eller hvis man spænder meget i skeden eller hvis man ikke er våd nok dernede - men det er ikke meningen at det skal gøre ondt, så det er en god idé at du mærker efter når du har sex - er jeg tryg ved situationen, føler jeg mig afslappet, spænder jeg i musklerne, hvornår gør det ondt, er jeg tændt og klar på at have sex, skal vi bruge glidecreme og lignende. Simpelthen være opmærksom på hvad der sker når du dyrker sex. Jeg tænker faktisk at det er noget som I begge to kan prøve at være opmærksomme på, da det også kan være nervøsitet som gør at han har svært ved at blive stiv.

Så mit råd til dig må være at I bruger noget mere tid på forspil, sådan at han kan blive stiv og du kan blive våd - på den måde så mindsker du risikoen for at det gør ondt. Hvis det nu fortsætter med at gøre ondt, så kan det være nødvendigt at du kontakter din læge, men hvis du lige er begyndt at have sex, så se om det ikke bliver bedre med tiden. Husk at det er vigtigt at I tager jer god tid, føler jer trygge og bruger tid på at tænde hinanden, før I går igang med sex-delen. Husk også at bruge beskyttelse :) Et kondom beskytter både mod kønssygdomme, og kan faktisk hjælpe til at det hele glider lidt nemmere, da der ofte er noget glidecreme på.

Her til sidst vil jeg lige sige at gennemsnitsalderen for "den første gang" stadig er 16 år, og at det altid er ok at sige nej hvis du har behov for det - også selvom I er nøgne.

Kærlig hilsen

Signe