løbning
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
heii claus jeg er en pige på 11 år som ik altid gider at løbe. Jeg løber hver søndag, men det er ik altid jeg har løst til at løbe. Jeg høre musik imens jeg løber, men hvordan kan jeg få lyst til at komme op og løbe?

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det fedt at høre, at du har lyst til at løbe, også selvom det bare er en gang imellem.
Musik på løbeturen, er en super god ide hvis du godt kan lide det. For mange der løber giver musikken lige det ekstra, så de gider komme op og løbe.
En anden ting der kan gøre det sjovere at løbe er, at løbe sammen med andre. Så du kunne måske prøve at snakke med din far eller mor, måske en søster eller en veninde, om nogen af dem kunne tænke sig at løbe sammen med dig.
Det er helt okay at løbe en gang om ugen og så lave noget helt andet de andre dage. Det kunne for eksempel være svømning, dans, ridning, fodbold, tennis, badminton, håndbold eller noget helt andet som du syntes er sjovt.
Derfor kunne du prøve at snakke med dine forældre om hvilke muligheder der er der hvor du bor. Jeg tror også din idrætslærer i skolen kunne hjælpe dig med nogle flere ideer.
De bedste træningshilsner
Claus