kæreste problemer..
brevkassespørgsmål af
Kristian
16 år
Jeg har dette problem at jeg har lagt mærke til jeg ikke har så meget kontakt med min kæreste mere. Det er jeg okay med hvis hun vil skære lidt ned på det fordi jeg elsker hende virkelig meget men problemet er bare. Jeg føler ikke hun elsker mig mere men hun ikke siger det.. Hun er begyndt at skrive meget med en anden dreng.
Jeg har prøvet alt det lort før hvor min eks har været mig utro så det ikke fordi jeg 100% ikke stoler på hende men jeg har aldrig stolet 100% på en pige..
Jeg er gået grædende i seng i mange uger nu og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre....

Svar:
Hej Kristian,
Mange tak for dit spørgsmål.
Det lyder rigtig svært, at du føler at din kæreste ikke elsker dig længere. Du skriver, at du ikke har så meget kontakt med hende mere, men du skriver ikke om det kun er hende, der ikke kontakter dig eller om det er gensidigt. Hvis det kun er hende, der ikke kontakter dig så meget mere, kunne du eventuelt prøve at høre hende ad om hun har lagt mærke til det samme. Det kunne godt være, at der lå en helt naturlig årsag bag. Hvis du føler, at din kæreste ikke viser så stor interesse for dig mere, er det meget forståeligt, at du kan få den følelse af, at hun ikke elsker dig mere - også når hun oven i købet skriver meget med en anden dreng. Det kan være forskelligt fra person til person, hvor grænsen går i forhold til at snakke/skrive med andre og det kunne måske være en idé at forventningsafstemme det, da det tydeligvis og meget forståeligt påvirker dig, at din kæreste skriver meget med en anden. Det må også være ekstra svært for dig, hvis du begynder at se et mønster i forhold til din eks. Din oplevelse med din eks taget i betragtning, er det også forståeligt, at du kan have lidt svært ved at stole på din nuværende kæreste, fordi du er bange for at blive såret igen og det kan måske også blæse tingene lidt mere op end hvad nødvendigt er. Det er ikke til at vide og derfor er mit bedste råd til dig, at tage en snak med din kæreste, hvor du fortæller hende, hvordan du har det og at I prøver at snakke om hvor grænsen går for jer begge i forhold til at have kontakt med andre. Det kan også hjælpe på tilliden i et forhold at øve sig på at være mere åbne over for hinanden.
Jeg håber, at du får snakket med din kæreste og god vind til dig.
De bedste hilsner fra Pernille