Kys

brevkassespørgsmål

Kys

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Jeg var til fest igår med en masse mennesker jeg kender da den her søde ven jeg har mig som godt nok er 32 vælger at forme hjerter med hans hænder jeg laver dem til bage til ham og lidt efter bliver han ved at kalde på mig hvor jeg siger hvad vil du og jeg høre ikke hans svar han sender bare kys mund til mig til mig og jeg går over til ham og så krammer ham bag fra og så var så søde hvad var det du vil og så siger han så jeg vil ha et kys og så siger jeg så af mig eller hvad så siger han så ja må jeg ik få det og fordi jeg sagde jeg bare ja og gav ham et tante kys og løb over til min veninde og fortæller det hun spørger så hvor meget jeg har drukket og jeg siger hvad jeg har drukket og så siger hun har du glemt han er gift ja sagde bar jeg og hvad så og gik hen og sad ved siden af ham og i det øjeblik alkoholen ikke var i blodet allerså imorges fortråd jeg hvad gør jeg

Svar:

Hej dig,

Jeg vil starte med at sige, at du bestemt ikke er den første, som er kommet til at kysse en, man fortryder. Mange kan nikke genkende til den situation efter en fest og nogle oplever det mere end en gang. Med andre ord, er det ganske normalt og en del af det, at være ung.

Jeg tillader mig at være ærlig og gå direkte til sagen. Det der, derimod bekymre mig, er din vens opførelse. Han er en voksen mand og burde vide bedre. Ikke kun fordi han er gift, men mest fordi en mand på 32, bør ikke have lyst til at kysse piger på din alder. Med andre ord, er det ikke dig som har gjort noget forkert, for du er stadig et barn og han er den voksne og derfor også hans ansvar at stoppe det.   I forlængelse heraf, kan jeg ikke lade være med at tænke: Hvorfor den her mand overhovedet fester med jer unge? Man kan sagtens have venner med stor aldersforskel, men set i lyset af det der skete kan jeg tænke at hans motiver for at feste med jer, måske ikke er helt okay, hvis det bare har handlet om at kysse med en ung. Og jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er sådan det hænger sammen. Der må jeg være ærlig og sige, at det bestemt ikke er normalt at man som voksen tager til fest med teenagere, og fester på den måde.

Når det så er sagt, kan jeg godt forstå, at du har fortrudt og måske også er ramt af dårlig samvittighed. Dels fordi det er de færreste som ønsker at ødelægge et andet forhold, men også at man ikke altid er i stand til at træffe de bedste beslutninger, når man er påvirket af alkohol. Uanset, hvad der måtte være årsagen til at du fortryder eller har det dårligt situationen, så det det ganske normalt de følelser og tanker du sidder med. Men for at bliver klogere på, hvorfor kan have det sådan, kan det altid være en god ide at stille sig selv spørgsmålet: Hvad er det, der gør at jeg fortryder? For når man kan blive klogere på årsagen, vil det også være muligt at være mere opmærksom på, at man ikke havner i lignende situationer igen.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål