Kvalme, sult og træthed

brevkassespørgsmål

Kvalme, sult og træthed

brevkassespørgsmål af
S.
21 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej,

jeg skriver, fordi jeg har haft det underligt på det sidste (lidt over en uge). Jeg vågner op hver dag og er rigtig kvalm. Jeg føler, at jeg har halsbrand, men ikke nok til at jeg føler at jeg skal kaste op. Og selvom jeg er så kvalm, så er jeg konstant sulten. Jeg har ondt i maven (midt på og for neden af maven, omkring mine tarme),  men jeg føler også at min mave føles konstant tom. Når jeg så spiser noget, så har jeg hele tiden lyst til et eller andet usundt mad. Men når jeg så har spist noget og der er gået noget tid, så er jeg igen kvalm og sulten. Desuden føler jeg meget træt iøjeblikket...

Jeg har forsøgt mig med to gravidlitetstest, men de er begge negative? Så jeg er heller ikke gravid?

Hvad kunne det være?

- S.

Svar:

Hej S.

For at give dig et mere præcist og rigtigt svar kræver det svar på nogle spørgsmål som: har du feber, har du normal afføring, har du Hoste, hvad tager du af medicin? mm.

desuden vil en lægeundersøgelse af din mave være gavnlig ift svaret omkring hvad du kunne fejle.

men hvis jeg skal give et godt bud ud fra det du fortæller med træthed, mavesmerter, kvalme og halsbrand, så lyder det umiddelbart som noget fredeligt som for meget mavesyre. årsagen til mavesyren kan være mange, blandt andet stress som faktisk er årsag til at en del mennesker får kvalme, halsbrand, sur opstød, træthed og mavesmerter.

du burde overveje det med stress og evt tage forbi apoteket og købe noget mod mavesyre. Afprøv det i nogle dage. hvis ikke det hjælper vil jeg anbefale en tid hos din læge for at få lavet en undersøgelse og evt nærmere udredning.

mvh

Montadhar, læge

Montadhars billede
Montadhar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål