kun farmor tilbage

brevkassespørgsmål

kun farmor tilbage

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

jeg har tænkt meget på det, jeg har både mistet min mormor, morfar og farfar, jeg kendte ikke min farfar eller morfar så godt, men det er hellere ikke den grund til jeg skriver der ind det er, lige vel det er langt tid siden jeg har mistet min mormor, jeg vi var meget sammen, da jeg var oppe i sommerhus savner hende utrolig meget som mormor, jeg har kun min farmor tilbage, og jeg er meget bange når min farmor dør, så vil jeg ikke komme til at holde det ud, og nu er jeg hele tiden bange for mit eget liv og min farmor's :( jeg ved overhovdet ikke hvad jeg skal gøre :( -ImCo - Gn

Svar:

Hejsa.

Det er svært ikk - for døden er det eneste her i livet der er sikkert - den vej skal vi alle på et tidspunkt. Da jeg mistede min lillebror - blev jeg også utrolig bange for, at der var andre i min familie der skulle dø. For jeg følte, at det kunne jeg simpelthen ikke overskue samtidig med, at min lillebror lige var død.

Jeg ringede endda til min far og sagde, at han kunne lige vove på at dø de næste 50 år. For det havde jeg ikke "overskud" til! Han lovede mig, at det skulle han nok prøve på, at lade være med.

Det samme med din farmor og dig - I er tæt knyttet og rigtig glade for hinanden. Det skal du nyde fuldt ud - snak med din farmor om dine tanker og hun vil fortælle dig - at det handler om at leve mens man er. Nyde livet og dele oplevelser sammen.

Så vær sammen med din farmor - ring til hende, skriv til hende og fortæl hende, at hun er helt speciel. Fortæl hende hvordan du har det indeni, at du er bange for at miste hende. Det vil helt sikkert hjælpe på dine tanker omkring døden. Prøv at tænke mere positivt!

Kærlig hilsen

Charlotte