Kreativt halløj i sengen
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej Lise
Jeg skal snart indlægges på syghus. Jeg har været det 2 gange før. Har du nogen ideer til noget kreativt halløj, man kan lave, når man ligger i sengen på syghus. Det er ret kedligt.
Jeg hører lydbøger og ser TV, men jeg vil gerne lave noget andet.
PS. jeg er ikke god til at tegne.
Hilsen C

Svar:
Kære C
Jeg synes, det er dejligt, du vil være forberedt på dit ophold på hospitalet.
Det gælder først og fremmest om at få pakket, det du har brug for. Her er en liste med mine forslag:
Saks - en lille hobbykniv (skalpel) - skæreunderlag - lineal - blyanter - viskelæder - papir (det kan være gavepapir) - silkepapir - gamle ugeblade - stofrester - karton - en æske farver - papirlim (limstift).
Og helst et par hobbybøger med mange forskellige ideer, (dem kan du låne på bibioteket). Jeg fandt to, som jeg vil anbefale: "Lær at lave Papirkunst" af Clive Stevens. (Könemann) og "Engle værkstedet" B. Kofmann, K. Skaarup (Olivia).
Når du har værktøj og materialer, tror jeg, du hurtigt finder på noget  sjovt at lave. Jeg vil ønske dig held og lykke .
Mange hilsner fra Lise.