Kort mens rytme
brevkassespørgsmål af
Sofia
16 år
hHejsa Cyberhus:)
Først vil jeg gerne sige tak for alt det arbejde i laver her på siden! Det har hjulpet mig yutroligt meget gennem tiden!
Men til mit spørgsmål: Jeg har nu siden oktober haft en gennemsnitslængde af min mens på 18 dage. Er det okay? Min tracking app råder mig til at kontakte en professionel. Lidt baggrundsviden: Jeg har haft min mens i ca. 4 år nu, med ca. 7 dage lange mens, og generalt har den samlede rytme længde ligget på ca 30 dage, men aldrig været hel regelmæssig. Jeg er 171 cm høj og med en vægt på ca 57 kg (jeg har ikke vejet mig i over 8 måneder). Men har målene Waist: 28,5 cm, hofte: 35,5 cm og bryst på 34 cm. Jeg har et mindre problem med kropsidealer. Men ikke noget mega seriøst.
Tusind tak.

Svar:
Hej med dig
Tak for din rosende bemærkning. Vi er glade for at kunne hjælpe med store og små spørgsmål.
Blødningsforstyrrelser er meget normale hos kvinder, og der kan være mange bagvedliggende årsager. Du skriver, at gennemsnitslængden af din mens siden oktober er på 18 dage. Det lyder umiddelbart til at være en lang blødningsperiode, og jeg synes, det vil være en god ide at kontakte din egen læge, så I sammen kan finde ud af, om der er en årsag til dine lange blødningsperioder. Hyppige årsager kan være klamydia-infektion, bivirkning til p-piller/hormonspiral, graviditet eller midlertidige hormonelle svingninger uden forklaring.
Håber det var svar nok! Du her altid velkommen til at skrive igen.
Venlig hilsen
Louise