Konfrontation af følelser.

brevkassespørgsmål

Konfrontation af følelser.

brevkassespørgsmål af
Nicklas
16 år

Hej Cyberhus. Jeg er i den situation at jeg kan lide en pige, men som (måske?) ikke kan lide mig. Vi er begge to 16 år, og spiller fast sammen når vi er til badminton. For ca. 1 år siden spurgte jeg hende om vi skulle komme sammen, men det blev et indirekte nej (hun var og er generelt ikke så glad for at snakke om det emne, hverken med mig eller hendes veninder). Efter det havde vi en periode hvor vi ikke rigtigt snakkede sammen. Men de seneste halve år er vi begyndt at snakke rigtigt meget sammen og kommer rigtigt godt ud af det med hinanden. Problemet er bare at hun tror at jeg er kommet videre for længst, og at jeg ikke kan lide hende på den måde mere. Men jeg kan stadigvæk lide hende, mere end nogensinde før, men jeg lægger nok i mellem den såkaldte friendzone og "halvt sluppet ud af den"-ish. Så hvordan får jeg fortalt hende at jeg stadigvæk kan lide hende på en måde der ikke virker desperat, og ikke kommer til at fucke vores venskab op igen? Hvis jeg skal beskrive vores venskab lige nu så er der 100% tillid mellem os begge, har det rigtigt sjovt i hinandens selskab og (i følge andre) har vi samme dårlige humor:)

Svar:

Hej Nicklas.

Jeg tror faktisk at svaret på dit dilemma er ganske simpelt: du bliver nødsaget til at snakke med din "veninde" og fortælle hende om hvordan du har det med hende.
Det er sådan med kærligheden at man nogle gange bliver nødsage til at blotte sig selv lidt og løbe en risiko. Jeg syntes bare at du stille og roligt, når I har lidt tid sammen skal fortælle hende, hvor dejligt du syntes hun er.

Det lyder som om at I to har et rigtig dejligt venskab og det er skønt at du føler at der er så meget tillid mellem jer, forhåbentlig kan jeres forhold godt holde til at du fortæller hende om dine følelser, men hvis hun ikke er interesseret i at I bliver mere end venner, kan det jo godt være at der igen vil komme en periode, hvor i får brug for at tage lidt afstand til hinanden.

Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Hilsen Marie

MarieHPs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål