Konfirmationstøjet?
brevkassespørgsmål af
Vuf
13 år
Hej!
Skal konfirmeres i 2021 og vil gerne skille mig sådan lidt ud, men ved ikke om det bliver for meget..?
Det kunne være ret fedt hvis man tog hvide sweatpants og sweatshirt på, meeen ved ikke lige det er det man skal have på i kirken.
Ellers har jeg "bare" tænkt mig at tage nederdel og t-shirt på, da jeg ikke lige er kjole typen.
Pigerne i min klasse (nogen af dem) er sådan lidt de der kjole typer, don't get me wrong der er slet ikke noget galt i det, men så kommer det jo bare til at se ret dumt ud, og måske ende op med at jeg kommer til at ligne en der ikke giver en fuck hvilket jeg jo ikke lige gider vel.
Synes du det ville være "for meget"  eller "upassende" at tage det på til konfirmationen? Tak for svaret på forhånd

Svar:
Kære Vuf
Det er meget tit svært at skille sig ud fra mængden. Der er noget helt grundlæggende menneskelig tryghed i at gøre som de andre. Samtidig kan det også være utroligt bekræftende, hvis man demonstrerer sit unikke synspunkt og bliver accepteret, endnu mere som den man er.
Du siger selv du ikke vil ligne en "der ikke giver en fuck". Det er et godt udgangspunkt! Så er udfordringen at finde et sæt tøj der ligenetop giver en fuck, uden at være en kjole. Hvis du kan finde noget der opfylder de to krav, har du dit sæt.
For mig at se, er der ikke noget forkert i det. Det er en del af kulturel udvikling, at der bliver gjort op med stereotyper og traditioner. Hvis det ikke appellere til dig at tage en fin kjole på, synes jeg ikke du skal lade som om.
- Dit perspektiv, så længe det er ærligt, er ligeså vigtigt, som dem der synes traditionen er vigtig.
Hvis du vælger tøj i hvide farver, demonstrerer du ligenetop noget forståelse for traditionen, samtidig med at du inkorporerer din egen stil.
Håber det kan hjælpe på dine overvejelser.
Mvh Niko fra Cyberhuset