Kondom under sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej kære brevkasse. Mig og min kæreste havde sex hjemme hos hende hvor der skete dette uheld. Kondomet vi havde brugt var for lille men det tænkte vi gik, da vi havde brugt et andet der fik sat sig selv på plads under samlejen. Men ikke her, kondomet falder af og jeg havde haft udløsning så hvad skal jeg gøre? Hun fik kondomet ud efter 2 min ca.

Svar:
Hejsa.
Æv med den uheldige oplevelse med kondomet. For at være på den sikre side er den en god ide med en fortrydelsespille der kan købes på apoteket uden recept.
Der findes piller der kan tages op til 5 dage efter samleje og forhindre graviditet. Det er jo langt fra sikkert at din kæreste er blevet gravid, men jeg tænker at det er da bedst at være på den sikre side så I ikke skal gå og føle jeg usikre.
Og så håber jeg at I finder kondomer der passer i størrelsen så det ikke sker en anden gang. Ellers findes der jo også p-piller og anden prævention I kunne overveje.
Mange hilsner fra
/Trine