Kondom størelse
brevkassespørgsmål af
anonym
15 år
hej ville bare lige høre om man har en lille,mellem eller stor pik hvis man er 15 og har en pik på 16 eller 17 cm
vil også gerne vide hvilke kondom størrelse man skal bruge hvis ens pik er 16 eller 17 i længde og 13 i bredden

Svar:
Hej med dig
Den gennemsnitlige pik er 9,16 cm lang og 9,31 cm i omkreds (altså målt rundt om pikken) i slap tilstand, og den er 13,12 cm lang og 11,66 cm i omkreds, når den er stiv. Du skriver ikke om du har målt din pik i stiv eller slap tilstand, men uanset hvad, så er du over gennemsnittet, og jeg tænker derfor godt at du kan tænke på din pik som stor, hvis du gerne vil.
I den forbindelse, så spørger du også ind til kondomstørrelse, og her har jeg fundet frem til at det er omkredsen du skal kende, for at finde den rette størrelse. Jeg vil derfor anbefale dig at finde et blødt målebånd, og måle rundt om din pik i stiv tilstand. Jeg har fundet en oversigt i en artikel, som viser de forskellige kondomstørrelser, så du kan finde den rette størrelse kondom, når du kender omkredsen. Du kan se artiklen her.
Jeg håber du kan bruge svaret!
Venlig hilsen
Signe