Kondom størelse

brevkassespørgsmål

Kondom størelse

brevkassespørgsmål af
Daniel
14 år
Oprettet 3 år 6 måneder siden

Hej ville bare vide hvilken kondom støresle man bruger nå man har en pik på 14 cm

Svar:

Hej Daniel,

Godt at du skriver herind med dit spørgsmål. Det er vigtigt at finde den rette størrelse, både på kondomet sidder så behageligt som muligt og så det beskytter mod graviditet og seksuelt overførte sygdomme. Man kan godt tro, at det handler om længden af ens pik, men det gør det faktisk ikke. Det er vigtigst, at kondomet passer i omkredsen, så det ikke strammer eller er så løst, at det kan glide af. Du skal måle omkredsen i centimeter (altså tykkelsen) af pikken, når den er stiv. På nettet kan jeg finde følgende om størrelser:

- 9,5-10 centimeter = størrelse 47

- 10-11 centimeter = størrelse 49

- 11-11,5 centimeter = størrelse 53

- 11,5-12 centimeter = størrelse 57

- 12-13 centimeter = størrelse 60

- 13-14 centimeter = størrelse 64

- 14-15 centimeter = størrelse 69

Det er lidt forskelligt om kondomfirmaet bruger de ovenstående størrelser eller kører med S, M, L, XL. Hvis det er tilfældet, så er S til en omkreds på under 12 cm, M er til en omkreds på 12-14 cm, L og XL er til en omkreds på mere end 14 cm. Du finder størrelsen enten foran eller bagpå pakken. Du kan finde mere om kondomer lige her på Sexliniens hjemmeside.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål