Kommer ikke mig ved
brevkassespørgsmål af
Nicolina
12 år
Nu læst jeg her inde i kontakte en 13årogs kommune men så ikke personen skrev detaljer alså by er det forde i slette eller forde politiet har søgt frem til personen men ligemeget hvad er det kun godt men. Det ikke forde det kommer mig ved tænkte bare hvordan i gør det for hvis politiet kan spore syntes jeg det mega godt så kan man jo få den rette hjælp Men god dag :))

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig og er nysgerrig på, hvordan vi kan kontakte kommunen efter et brevkassespørgsmål, hvor der ikke står nogle detaljer om personen. Det er meget vigtigt at sige først og fremmest, at vi kun kontakter en kommune, når vi frygter for den unges velbefindende og trivsel - altså hvis vi kan læse, at den unge fx vil tage sit eget liv eller bliver udsat for ting, som er ulovlige, for så har vi pligt til at oplyse om det, og lave det, der hedder en underretning.
Nu til dit spørgsmål: Nogle gange når unge skriver et spørgsmål til os, så skriver de nogle informationer fx hvilken kommune de bor i eller deres fulde navn. De informationer sletter vi altid, når vi besvarer et spørgsmål for at sikre, at den unge fortsat er anonym og ingen andre, der læser spørgsmålet vil kunne finde frem til personen. Det betyder dog ikke, at vi ved præcis hvem den unge er og vi undersøger det aldrig selv, men hvis spørgsmålet er så alvorligt, at vi har pligt til at lave den her underretning, så kan vi kan give de informationer, vi har videre til kommunen eller politiet, som forhåbentlig kan finde frem til personen og give den hjælp, som den unge har brug for.
Så kort sagt - alle unge er helt anonyme på Cyberhus, og selv om de giver os nogle informationer om dem, så undersøger vi ikke, hvem den unge er,  og det er kun, hvis vi har pligt til at oplyse en kommune eller politiet om den unge, at vi giver de informationer, vi har videre.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål.
Mange hilsner Cyberhus-teamet