At komme videre
brevkassespørgsmål af
Hjælp gerne.
12 år
Hej. Jeg har fået et chrush på ham her fra klassen. Altså jeg er blevet okay vild med ham, men tror ikke han har følelser for mig. Altså det ene tidspunkt tror jeg at han har, og det andet er der ingenting. Jeg ville gerne bare komme videre og glemme at jeg kan lide ham. Jeg vil egentlig bare gerne være venner med ham og ikke mere end det. For ærligt tror jeg at det er det bedste for mig selv. Så jeg ville høre om I/du ikke havde nogle tips, VH Mig.

Svar:
Hej du!
Dejligt at du skriver! Det med følelser kan godt være noget forvirrende noget, men jeg skal forsøge at svare dig så godt, jeg kan.
Først vil jeg lige fortælle dig, at det i din alder er helt naturligt at begynde at få interesse for det modsatte køn, og at det derfor kan være super svært at finde ud af, hvad det egentlig er for nogle følelser, man render rundt med. Er det fordi, han er en dreng, eller er det faktisk fordi, at du godt kan li' ham?
Du skriver, at du egentlig helst vil glemme, at du har følelser for ham, og at du i stedet for bare gerne vil være venner med ham - og det kan jeg godt følge dig i! Men desværre er det sådan med følelser, at man ikke selv kan kontrollere dem. Derfor kan det også være lidt svært for mig at give dig nogle konkrette tips til, hvad du kan gøre. Umiddelbart tænker jeg, at det kunne være en god ide at blive ved med at snakke med ham og være sammen med ham i skolen, som det lyder til, at du allerede gør. På den måde bliver du måske klogere på, hvad du egentlig føler for ham?
Til sidst vil jeg gerne rose dig for, at du sætter dig selv først og fokuserer på, hvad der er bedst for dig selv. Det er så super vigtigt at huske på, så bliv endelig ved med det!
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, ellers er du selvfølgelig velkommen i vores 1-1chat.
De bedste hilsner,
Annika.