komme for hurtigt
brevkassespørgsmål af
anonym
14 år
ville gerne vide om der er en måde man kan træne så man ikke kommer så hurtigt. vil også gerne vide om man holdere kortere tid hvis man onanere ofte

Svar:
Kære dig!
I de første mange år, hvor man er seksuelt aktiv eller onanerer, er det helt normalt at komme hurtigt. I din alder pumper hormonerne rundt i kroppen, og det hele er nyt og spændende! Der er også rigtig mange voksne mænd, som stadig kommer hurtigt, det kan godt føles som et stort problem. Heldigvis kan man sagtens lære at holde længere, det handler bare om at øve sig og lære sin krop at kende. For eksempel kan du øve dig på at trække vejret og tage det stille og roligt, når du onanerer. Du kan også lave knibeøvelser, altså spænde i underlivet som om du holder dig når du skal tisse, for at øge kontrollen. Prøv også at sætte farten lidt ned og trække det lidt ud. Du kan øve dig på at stoppe lige inden, du kommer så vente 20 sekunder før, du går igang igen, og så stop igen lige inden du kommer og vent 20 sekunder osv. På den måde kan du øve dig i at kontrollere det der sker, så du kan lære at holde længere. Det er noget, der kræver øvelse, men alle kan lære at holde lidt længere, så det er bare med at øve. Du kan læse om andre teknikker her, her og her
Du spørger om man holder kortere tid, hvis man onanerer ofte. Faktisk er det ofte omvendt, altså at man holder længere, hvis man onanerer ofte, da der så ikke er lige så stort et tryk.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Sophie