Knopper på penis ikke på penishovdet

brevkassespørgsmål

Knopper på penis ikke på penishovdet

brevkassespørgsmål af
Bjørn
17 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Hejsa jeg har set at jeg har fået nogen røde knopper. På min diller omkring ved penis hovedet men er virkelig i tvivl hva det ka vær min tanke var fnat men har været i behandling i 2 måneder og det er stadig ikke gået væk det klør ikke

Svar:

Kære Bjørn,

Røde knopper på penishovedet kan være mange ting. Det hyppigste er svamp eller irritation efter man fx. har onaneret eller haft sex. Det er altid en god ide at skylle penis efter den har været i brug.

Det kan nogle gange også være en kønssygdom, og det vil i så fald være relevant at få det set af din egen læge, som bedst kan vurdere det, når han/hun ser det. Din egen læge kan også tage en podning for fx. svamp eller kønssygdom med en vatpind fra knopperne, hvis han/hun er i tvivl om hvad det er.

Så under alle omstændigheder synes jeg det er en god ide at du bliver set af din egen læge hvis knopperne bliver ved med at være der. Din læge er garanteret meget vant til at se den slags. Det lyder ikke som fnat, hvis det ikke klør, og hvis du har været i behandling, og fnat sidder heller ikke typisk på penishovedet.
Jeg håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Eva, læge

EvaRs billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål