Hævet klitoris

brevkassespørgsmål

Hævet klitoris

brevkassespørgsmål af
Mimi
24 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Hej. Jeg oplever en sær hævelse under og efter sex ved min indres skamlæbe og omkring klitoris. Det er formet som en kugle og mine læber ser helt anderledes ud, som om alt de vender udadtil. Min klitoris bliver helt gemr og ikke til at finde. Er det normalt?

Svar:

Kære Mimi

Tak for dit skønne spørgsmål. Jeg er glad for at blive spurgt til noget med sex, for det er noget som mange er usikre på.

Når kvinder og piger bliver sexuelt ophidset, øges blodtilførslen til både klitoris og ydre kønslæber. Klitoris er større end man tror, den har 2 indre ben, der strækker sig ned omkring klitoris og skede åbningen. Når man bliver opstemt og blodet tilføres, svulmer klitoris og ydre skamlæber op, bliver hævede, og bunden af skeden bliver til en vold. Nogle gang trækker klitoris sig ind, især lige inden orgasmen, så den faktisk kan forsvinde. Jeg tror det er den proces du oplevelser under sex, og det er helt normalt. Den knude du beskriver, kan være mere sensitiv, men hvis den ikke forsvinder igen efter sex, så er det en anden sag, og så skal den undersøges hos en læge.
Du kan læse mere om, hvordan kvindens underliv forandres under sex, fx på netdoktor. Op nettet kan du også finde billeder af klitoris, klitoris ben og ydre skamlæber, der kan illustrere deres forløb, og give en fornemmelse af, hvor de sidder og svulmer op. Håber du kunne bruge mit svar, og skønt du spørger. Lærer man om sin egen kvindelige køns anatomi og hvordan det virker, har man også nemmere ved at lære hvordan man fungerer sexuelt.

Kærlig Hilsen Maj

Maj fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål