Keder mig altid

brevkassespørgsmål

Keder mig altid

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg har en veninde, som også har en kæreste, så jeg keder mig altid. Jeg synger med i et kor en gang om ugen. Hvad kan jeg gøre?

Svar:

Hej med dig..

Lyder fedt med det der kor du går til, men jeg da det kun er en gang om ugen, kan jeg godt forstå du kan kede dig nogle af de andre dage, hvis din veninde bruger meget tid sammen med sin kæreste.

Jeg vil foreslå dig to ting:

Det kan være en god ide at have mere end en fritidsinteresse og derfor synes jeg du skal prøve at overveje, om du kunne tænke dig at gå til en ting mere i din fritid. Jeg kan foreslå dig noget sport. Det giver nemlig sådan en god følelse i kroppen og det er en sjov måde at være sammen med andre unge på.

Prøv at finde ud af hvad du synes der kunne være skægt at gå til. Find ud af hvilke muligheder der er der hvor du bor. Jeg har fundet to hjemmesider, hvor du kan søge på den kommune du bor i:

http://www.dgi.dk/Udover/Fitness/Find%20forening.aspx

Danmarks Idrætsforbund har også en liste som du måske kan få ideer fra:

http://www.dif.dk/ForForeningen/Forside/Administration/Find%20din%20idra...

Jeg synes også du skal prøve at snakke med dine forældre, din veninde og måske nogle andre om at du gerne vil finde et eller andet sjovt at gå til, måske har de nogle gode ideer.

Udover at lave noget der er sjovt og få bevæget dig, så er det idræt en god måde at møde nye veninder og måske kan det være rart at have 1-2 andre veninder, når nu din bedste veninde bruger meget tid sammen med sin kæreste. Man kan nemlig sagtens have flere veninder.

Jeg håber du kan bruge mine råd..

Venlig hilsen

Else