ked af det, forvirret og sur!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Min kat blev kørt ned her den 12 december og det har taget rigtig hårdt på mig. Det startede da jeg skulle cykle til skole og så fandt jeg min nabos børn og deres mor sidde ude på foretorvet. Så spurte moren om det var min kat der var blevet kørt ned. Det håbede jeg jo selfølgelig det ikke var. Men det var det....... (Naboens piger havde set den blive kørt ned og havde hentet deres mor da jeg skulle cykle til skole) En af pigerne går i min klasse og hun fortalte mig, at hun havde set det. Hun fortalte mig også hvordan bilen så ud. Jeg fortalte det til min mor, men hun havde fået det af vide af moren til naboens børn. Men det er ikke så meget det den blev kørt ned, for det kan jo ske, at man kommer til at køre en kat ned. Det var mere det, at han ikke stoppede og tog den ind til siden eller spurgte nogle af dem der boede i husende om de kendte katten. Det er en meget flot kat, så han/hun kan vel se, at det ikke var en herreløs kat. Ham der ejer bilen kommer tit på en kro der ligger 100 meter væk fra mit hus. Jeg er blevet meget vred på ham. Og har overvejet og jeg skulle ridse hans bil, smadre en rude eller punktere et dæk eller to. Hvis jeg spurgte mig mor eller far ville jeg bare få et nej. Derfor spørger jeg jer. Og hvis I ikke mener jeg skal gøre nogle af de ting, vil I så ikke prøve trøste mig lidt? Jeg mangler noget trøst, også i min hverdag. Har det tit hårdt i skolen......

Svar:
Kære Dreng.........
at miste et kæledyr gør rigtig ondt, da du har holdt rigit meget af din kat. Så det er helt naturligt, at du føler dig trist og ked af det og mangler trøst.
Du har behov for at komme af med den vrede, du har overfor den fyr der har kørt din kat ned. Men jeg tænker, prøv at skrive et brev til ham. Skriv hvordan du har det. Læs det evt. op for dine forældre. Så de også kan høre, hvordan du har det indeni. Men du er nødt til, at være 100% ærlig overfor dig selv i brevet.
Måske er der andre i din klasse, en god ven eller familie, der også har prøvet at miste et kæledyr......prøv at snakke med dem.
Det vigtigste er, at du får talt om de ting - din sorg. Så det bliver løsnet lidt op. For det gør ondt at miste, også et kæledyr!
Charlotte