Karate

brevkassespørgsmål

Karate

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg har gået til Karate men er nu stopet. Jeg stopede til det fordi jeg ikke havde tid til lektier, veninder og bygger. Jeg var meget glad for det især fordi jeg tit havde noget vrade i mig, der skulle ud.Det var også super sundt for mig.Jeg har masser af grut fordi jeg har "ADHD". Nu er jeg bange for at jeg tag på.Hvad skal jeg gører ?

Svar:

Hej med dig,

Før jeg svarer på dit spørgsmål, vil jeg gerne rose dig for, at du har gået til karate. Du har gjort noget super godt for dig selv ved at dyrke karate. Du har sikkert selv lagt mærke til at din selvtillid blev bedre, din kondi blev bedre, og som du selv siger, har du holdt din krop ved lige.

Fordi du stopper til karate, er det ikke sikkert du bliver tykkere. Og selvom du har mange lektier, veninder og bygger du vil passe, er der masser af andre måder du kan dyrke motion på.

Så selvom du har travlt, og måske ikke tager på, syntes jeg helt sikkert du skal fortsætte med at gøre noget godt for dig selv ved at få noget motion.

Er du sikker på det er nødvendigt helt at stoppe til karate? Hvis du nu godt kan lide det og det er godt for dig, er det jo et spørgsmål om at du skal sørge for at få tid til det. Karate er super godt hvis man har meget krudt i numsen og vrede man gerne vil ud med, uden det går ud over nogen.

Men hvis du virkelig vil vælge det fra, er der som sagt, masser af andre muligheder for motion. Se hvad dine veninder laver eller søg på internettet. Jeg har skrevet nogle links du kan kigge på her neden under, som måske kan give dig en ide.

Det aller vigtigste er, at du finder noget som du syntes er super sjovt og glæder dig til at lave.

LINKS:

http://www.dgi.dk/ (tryk på Udøver)
http://da.wikipedia.org/wiki/Sport#Sportsorganisationer

Håber det bedste for dig.

De bedste hilsner
Claus