Kan min læge se det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa. Om ca. en uge skal jeg til lægen og have tjekket min tissekone. Jeg er bare meget bange for at lægen kan se at jeg har onaneret og måske fortæller mine forældre det. Så jeg ville spørge om læger kan se det? Og siger de det videre? Svar gerne inden 29/11 hvis muligt.

Svar:
Hej Anonym
Onani er en privat ting for de fleste, så jeg kan godt forstå du er bekymret for den her undersøgelse. Ikke fordi der er noget forkert eller mærkeligt ved at onanere. Det gør de fleste mennesker, og de er en dejlig og sund måde at gøre noget godt for sig selv.
Nej, din læge kan højest sandsynligt ikke se at du onanerer. Når jeg ikke kan garantere at lægen ikke kan se det, er det fordi man kan være uheldig at få en rift under onani, alt afhængig af hvordan man onanerer, og sådan en rift vil lægen måske kunne se. Men det er jo vigtigt at huske at lægen slet ikke er interesseret i om du onanerer, men udelukkende bruger tid på at undersøge det du skal have undersøgt.
Lige meget om lægen skulle kunne se det eller ej, vil lægen aldrig dele det med dine forældre.
Mange hilsner Pedro