Kan man starte på en folkeskole men er blevet smidt ud af? / social angst
brevkassespørgsmål af
Patrick
15 år
Hej, er blevet smidt ud fra min tideligere folkskole i 2018 For at have røget på skolen, er det sådan man kan starte igen eller skal man finde en anden, nu det næsten et år siden jeg blev smidt ud og har gået på efterskole lige siden, har en social angst så har det ikk godt med at starte på en skole hvor jeg ikke kender nogle... og ville have det bedst hvis jeg kunne starte forfra på min gamle folkskole.

Svar:
Hej Patrick
Jeg kan godt forstå, hvis du har det svært med at skulle starte et helt nyt sted.
Der er ikke nogle regler eller love der betyder at du ikke kan starte på din gamle folkeskole. Det betyder ikke nødvendigvis at du kan starte, da det er noget du skal snakke med skolen om. Jeg tænker du er et helt andet sted, end da du blev smidt ud, og derfor kan det også sagtens være at din gamle skole, gerne vil se dig tilbage på skolen.
Så jeg tænker du, sammen med dine forældre, skal kontakte skolen, og spørge om hvilke muligheder der er, og så tage den derfra.
Venligst Elisa