Kan man onenere for meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kan man onenere for meget? Jeg onenere ca 7 gange om dagen og ved ikke hvor grænsen er, og er der noget farligt i at onenere så meget?

Svar:
Hey Anonym,
Godt spørgsmål, som mange andre også går og tænker over.
Man kan måske godt onanere for meget, men der er ikke en bestemt grænse. 7 gange om dagen vil for nogle været meget, og for andre er det helt almindeligt. Du er i hvert fald ikke den eneste der gør det 7 gange om dagen, og så længe du har det godt med det, synes jeg overhovedet ikke det er for meget, eller problematisk. Når jeg siger at man måske godt kan onanere for meget, er det fordi nogle få mennesker kan onanere så meget at de slet ikke kan få en dag til at hænge sammen. De kan måske ikke passe deres skole, eller et arbejde fordi de har brug for at onanere HELE tiden, og så er det selvfølgelig for meget.
Det er ikke farligt at onanere, og det er heller ikke farligt at onanere meget. Man kan selvfølgelig godt blive lidt øm, hvis man river rigtig meget i "den", men det er ikke farligt. Hvis du bliver øm, må du holde pause, eller finde andre måder at gøre det på, som ikke er så hård ved den.
Men så længe du har et liv ved siden af onanien, så er det ikke så vigtigt om det er 1, 4, 7 eller 10 gange om dagen.
Mange hilser
Lasse