Kan man?

brevkassespørgsmål

Kan man?

brevkassespørgsmål af
Mikkel
12 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej ville bare spørge om man kan sperme som 12 håber snart på svar

Svar:

Hej Mikkel!

Det er meget forskelligt fra dreng til dreng, hvornår han bliver i stand til at producere sæd og derfor også at sperme, fordi det afhænger af hvornår han kommer i puberteten. Typisk begynder de fleste drenge at komme i puberteten omkring de 13 år, men nogle gør det måske før og andre gør det måske efter. Begge dele er helt normale. Så for at svare så direkte som muligt på dit spørgsmål, så ja: hvis en 12-årig dreng er kommet i puberteten, og hans sædproduktion er gået igang, så kan man sperme som 12 årig. Mængden af sæd de første par måneder er dog typisk ikke så stor, da hele systemet lige skal igang så at sige.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, men hvis du stadig er i tvivl eller hvis du måske har andre spørgsmål, så kommer du bare forbi vores brevkasse eller chat igen. Alternativt har Sexlinien også en rigtig fin hjemmeside, hvor man kan blive lidt klogere på sin egen krop og få svar på nogle af de spørgsmål, man sidder med.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål