Kan jeg være gravid?

brevkassespørgsmål

Kan jeg være gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hejsa. Jeg var sammen med en dreng, her for to uger siden, og han havde ikke fortalt mig at kondomet var sprunget. Det skal siges at jeg er på p-piller, men havde glemt en pille i min første uge. Sagen er så den, at jeg har fået min menstruation, men den er brun og det bløder ikke så meget. Er det normalt, eller skal jeg tage en test?

Svar:

Kære pige 18 år.

Tak for dit spørgsmål, du er ikke den første den er havnet i sådan en situation.

Lad mig sige til at starte med, at jeg umiddelbart tror at det er usandsynligt at du er gravid, ud fra det du fortæller mig. Det er godt at høre at du både beskyttede dig med p-piller og kondom, da kondomet jo også beskytter mod sygdomme som overføres ved samleje.

Det lyder som om at du har fået din menstruation, og at den måske bare lige skal igang. Menstruation kan også nogle gange være lidt uregelmæssig og veksle mellem hvor meget blødning der kommer.

Men er du fortsat i tvivl så synes jeg da at du skal tage en test og er denne usikker så vil jeg råde dig til at opsøge din læge.

Jeg håber det er gået godt,

mvh læge Julie

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål