Kan jeg lide drenge

brevkassespørgsmål

Kan jeg lide drenge

brevkassespørgsmål af
petermandper
13 år
Oprettet 5 år 3 dage siden

Hej jeg er en dreng og jeg har rørt lidt ved en drengs tissemand, men je ved ik om jeg kan lide ham for han er mega sød, men jeg kan også lide piger.

Svar:

Kære petermandper,

Fedt at høre, at du er i gang med at udforske dig selv og din seksualitet. Når man begynder at bevæge sig ind i puberteten bliver man mere opmærksom på sig selv og sin krop, og på hvad man kan lide og ikke lide. Du skriver, at du er i tvivl om, om du kan lide en dreng, for du synes han er sød, men du kan også lide piger.

Det er helt normalt at være i tvivl om, hvad man er til og hvad man kan lide. Rigtig mange eksperimenterer med deres seksualitet i teenageårene, og prøver forskellige ting af, for at blive klogere på, hvad de egentlig godt kan lide. Det er sundt at prøve sig frem, og det er en helt naturlig del af en sund seksuel udvikling. Og så længe man kun gør noget, der føles rart for en selv og den man er sammen med, så er der intet forkert i det. Igennem denne proces bliver de fleste klogere på, om de er til det ene eller til det andet eller til begge dele.

Så for at svare på dit spørgsmål, så kan det sagtens være, at du både kan lide drenge og piger. Men det kan også være, at du "bare" er nysgerrig på dig selv og din seksualitet, og derfor har lyst til at prøve forskellige ting af, for at blive klogere på dig selv og på hvad og hvem du godt kan lide.

Jeg håber du kan bruge svaret, og ønsker dig held og lykke!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål