Kan jeg godt gøre det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej! Jeg har set en fyr i fjernsynet, som jeg har fået virkelig stort crush på. Jeg ved at han er single, men han aner selvfølgelig ikke engang at jeg eksisterer. Jeg kan bare mærke på ham, at vi har virkelig meget til fælles, og jeg vil virkelig gerne snakke med ham. Jeg har nu endelig fundet ham på sociale medier, og jeg har bare VIRKELIG meget lyst til at kontakte ham, men ved ikke om jeg burde. Jeg aner nemlig ikke hvad jeg skal sige eller om jeg overhovedet kan tillade mig det, for det er jo måske en smule stalker-agtigt at jeg har fundet ham og skriver uden han aner hvem jeg er. Og hvad skal jeg dog skrive, hvis jeg vælger at gøre det? Hvad tænker i?

Svar:
Hej med dig
Helt generelt tror jeg at det er de færreste mennesker, der tager det negativt, at få en sød besked fra en person, som har et crush på en. Jeg kan dog sagtens forstå dine tanker alligevel, fordi man jo netop ikke har lyst til at fremstå stalker-agtig og hvad skal man lige skrive?
Jeg tænker dog slet ikke at du skal frygte at virke stalker-agtig i den her situation. Heller ikke overfor ham. Når man er i fjernsynet, får man jo ofte sit navn skrevet offentligt et sted og dermed kan andre personer finde frem til hvem du er, og det tænker jeg faktisk at mange tv-personer er bevidste omkring. Derfor kan du altså sagtens tillade dig at skrive til den her person, da han jo også helt selv kan vælge om han ser din besked og om han vil svare.
Jeg tror der er rigtig mange, udover dig, der også har prøvet at skrive søde beskeder til nogle de har set i fjernsynet og synes var lidt søde. Det er helt naturligt og helt okay.
Det næste spørgsmål er jo så bare; hvad skal man skrive? Og det forstår jeg godt at du tænker over. Men faktisk skriver du noget i den her besked til os, som du sagtens kunne skrive til ham. Det med, at i har meget tilfælles, er jo en meget relevant og fin ting at skrive. Du kan jo eventuelt tilføje at du har set ham på tv og synes han virker sød, eller skrive at du har lyst til at lære ham at kende. På den måde fortæller du ham også at det ikke kun er informationen om at i har meget tilfælles du gerne vil ud med, men også at du er interesseret i ham.
Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at du får et svar, men man får i hvertfald med sikkerhed ikke et svar, hvis ikke man overhovedet prøver at skrive. Nu ved jeg ikke hvem han er, men det er ikke til at vide om han får mange af de her beskeder fra personer der synes han er sød, eller om han overhovedet er interesseret i at møde/snakke med nye personer. Grunden til at jeg skriver det, er for at sige, at der altså ikke er noget galt med dig, hvis du aldrig får et svar tilbage fra ham. Men nu har du i hvertfald gjort hvad du kan, for at vise ham din interesse.
Jeg ønsker dig held og lykke med at skrive til ham og så håber jeg at du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Anne fra Cyberhus