Kan jeg blive model?
brevkassespørgsmål af
Hector
15 år
Hej brevkasse, jeg er 15 år gammel, og kunne godt tænke mig at blive model. Men er kun 170cm høj. Jeg undrede mig, siden jeg havde læst mange steder at en (mandemodel) skulle min være 180cm høj, om det så var muligt at blive model, nu når jeg var for lav. Så hvad er mine muligheder for at blive model? Mvh Hector

Svar:
Hej Hector!
De fleste modelbureauer (dem der ansætter modeller og finder jobs til dem) har deres egne regler for, hvad man skal leve op til for at blive model. Desuden skelner de fleste mellem børne- og voksenmodeller, og kravet for højde er forskelligt mellem de to. Da du er under 18, vil du nok hos de fleste modelbureauer stadig gå ind som børnemodel eller ungemodel, derfor kan kravene også være anderledes. Kravet om 180cm som mandemodel kan sagtens være for voksenmodeller. Fordi kravene er forskellige, alt efter hvor man søger, kan jeg ikke rigtig sige noget om dine muligheder for at blive model. Men du kan prøve at undersøge på nettet kravene for at blive børnemodel hos forskellige bureauer og se, om de ikke passer bedre. Du kan også prøve at vente et par år og se, om du ikke vokser noget endnu og så undersøge mulighederne for at blive mandemodel!
Held og lykke med det!
Sophie