kan ikke tilfredsstille ham
brevkassespørgsmål af
amalie
14 år
Hej jeg er en pige på 14, og mig og min kæreste er rigtig glade for hinanden. han har givet mig finger flere gange, og jeg syntes det er rigtig rart. han tilfredsstiller derfor slf mig meget, og jeg er ja rigtig godt tilpas. men han vil selvfølgelig også gerne have noget igen. jeg føler mig bare ikke klar til at give ham et handjob. jeg føler mig virkelig ikke klar til at røre ved hans pik eller sådsn, jeg ved ikke engsng rigtig hvordan man gør. Det er bare ikke noget jeg har lyst til. Og det går mig SÅ ked af det, at han ikke kan blive tilfredsstillet også, for forholdet fungerer jo ikke hvis jeg er den eneste der får opfyldt mine behov, og hvis det kun er rart for mig. jeg ved han rigtig gerne vil have jeg giver ham et hj, og jeg ved han rigtig tit bliver lidt skuffet eller trist når han ikke får noget igen. det gør mig bare rigtig ked af det, at jeg virkelig ikke føler mig klar til at give ham et handjob, for jeg føler jeg er den eneste der får mine behov opfyldt. Det betyder virkelig noget for mig at han også bliver tilfreds. hvad skal jeg gøre? hilsen den fortabte pige der bare gerne vil opfylde hendes kærestes behov

Svar:
Kære fortabte pige.
Hvor er det dejligt at høre, at du har en kæreste, som du er rigtig glad for. Jeg kan godt forstå, at du selvfølgelig gerne vil have, at han er glad, og at I har et godt forhold, så derfor er det også helt forståeligt, at du er frustreret over, at du ikke føler dig klar til at tilfredsstille ham seksuelt, når han tilfredsstiller dig.
Jeg vil gerne rose dig for, at du lytter til dig selv og mærker efter, hvor din grænse er. Selvom du rigtig gerne vil gøre din kæreste glad ved at tilfredsstille ham seksuelt, så er det vigtigt, at du har dig selv med og at du føler dig klar til det. Og hvis du ikke føler dig klar, så er det bare sådan det er. Hvis du gør noget, som du ikke har lyst til, så kan det være, at det ikke bliver en rar oplevelse, som det helst skal være, og du vil måske overskride nogle grænser. Så det er godt, at du lytter til dig selv! Med det sagt, så er det også helt naturligt at være nervøs eller bange for, om man nu også kan finde ud af at give et handjob, og det kan være lidt svært at vide, hvornår det "bare" er nerver, og hvornår det egentlig ville være grænseoverskridende for en at gøre.
Jeg tænker på, om du kan snakke med din kæreste om de tanker du har? For det virker til, at det er noget, der fylder meget for dig, og det kunne måske være meget godt at dele dine tanker med ham. Det kunne også være, at han så ville forstå, hvorfor du ikke bare giver ham et handjob. Du kan fx fortælle ham om de ting, du har skrevet i dit brev, og at du bare ikke føler dig klar, men at du gerne vil gøre ham glad, så derfor er det rigtig svært for dig. Ved at snakke om det, kan det også være, at du føler dig mere tryg ved engang at skulle gøre det. For jeg er sikker på, at du nok på et tidspunkt vil føle dig klar og være nysgerrig på det. Men så længe du ikke føler dig klar, så synes jeg ikke, du skal føle dig presset til at gøre det.
Hvis du synes det er svært at snakke med din kæreste om det, så kan du måske også tale med nogle veninder om det? Måske du har nogle veninder, der har prøvet det, eller har kærester og selv står i samme situation som dig. Det kan være meget rart at høre om andres oplevelser, og det kan være de har nogle gode råd til dig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Husk du altid er velkommen til at skrive til os igen, hvis du har brug for nogle råd.
Mange hilsner Pernille