Kan ikke med min lære
brevkassespørgsmål af
Mathilde
12 år
Hej Jeg kan slet ikke med min lære han er rigtig provokerende han siger altid jeg ikke gør det rigtig at jeg altid er dårlig og at jeg ikke dur til noget hvad skal jeg dog gøre. Jeg kan ikke koncentre mig i timerne og jeg bliver rigtig ked af det når han siger såden. Hvad skal jeg dog høre Knus MATHILDE

Svar:
Kære Mathilde.
Tak for dit spørgsmål i vores brevkasse.
Det lyder som en rigtig træls situation, du står i lige nu. Jeg kan derfor godt forstå, at du gerne vil høre, om vi kan hjælpe dig.
Du fortæller, at din lærer er provokerende overfor dig, og at han ikke snakker særlig pænt til dig. Det er selvfølgelig ikke i orden, at han siger ting til dig, som gør dig ked af det. Derfor tænker jeg, at det kunne være en mulighed at tage en snak med din lærer. Du kan fortælle ham om, hvordan du har det med ham, og at du bliver ked af det, når han siger, at du ikke kan finde ud af noget.
Hvis du ikke selv har lyst til at tage kontakt til ham, kunne det være en mulighed at fortælle dine forældre om det. Det kan være, at de gerne vil hjælpe dig med at kontakte din lærer, så I kan få løst problemet. Det er slet ikke sikkert, at din lærer mener det så hårdt, som det måske lyder, men derfor er det alligevel en god idé at få snakket med ham om det.
Jeg forstår godt, hvis det kan virke lidt skræmmende at skulle kontakte sin lærer, men jeg er næsten helt sikker på, at han gerne vil lytte til, hvad du har at sige.
Du siger også i din besked, at du har svært ved at koncentrere dig. Du fortæller ikke, om du altid har svært ved at koncentrere dig eller om det kun er, når du har ham som lærer. Hvis du ofte oplever koncentrationsproblemer kan det være, at du skal gå til læge. Der kan de tjekke dig og se, om der er noget, de kan gøre for at hjælpe dig.
Jeg håber, at du kan bruge mine råd, og at du snart får det bedre med din lærer.
De bedste hilsner
Cecilie