Kan ikke mærke noget når jeg onanere

brevkassespørgsmål

Kan ikke mærke noget når jeg onanere

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej, jeg er en dreng på 13 som ikke mærker noget når jeg onanere. Jeg har prøvet i snart et år on and off, og der sker ikke noget. Den er stiv hver gang, så det er ikke fordi jeg ikke er tændt. Jeg har også problemer med at få udløsning, men tænker at jeg først skal kunne mærke noget før jeg kan få udløsning.

Svar:

Hej med dig!

Jeg lægger mærke til, at du skriver, at du udover ikke at mærke så meget, når du onanerer også oplever problemer med at få udløsning, og jeg vil lige starte med at sige lidt om det. Det er nemlig sådan, at drenge først kan få udløsning, når de er kommet i puberteten og kroppen ligesom er klar til det. Så hvis du ikke er kommet i puberteten endnu, så kan det også være derfor. Hvis du er kommet i puberteten, så kan det stadig lidt tid for "systemet" at komme igang, så derfor er der ikke altid så meget sæd i starten. Det kan være en god ting at være opmærksom på.

I forhold til at mærke mere, når du onanerer, så tænker jeg , at det bedste du kan gøre er at prøve dig lidt frem med nogle forskellige ting, og se hvad der giver din krop nydelse. Nogle behøver kun at røre ved deres pik eller testikler, imens andre meget bedre kan lide at røre sig selv på andre dele af kroppen. Så et godt råd er at prøve lidt forskelligt, når du onanerer. Forskelligt tempo i din bevægelser kan også gøre en stor forskel. Nogle synes det er rarest at røre ved dem selv med hurtige bevægelser, imens andre synes det er meget bedre med langsomme bevægelser eller små tryk f.eks. på penis. Derudover kan det være en god ting f.eks. at bruge glidecreme eller lignende, så du ikke får irriteret hud. Du kan også prøve at eksperimentere med lyde eller dufte, imens du onanerer. Måske at prøve at onanere i badet, hvor følelsen af varme og vand også kan være rigtig rart.

Jeg håber, at mit svar har kunnet give dig lidt inspiration til, hvad du kan gøre, men ellers er der også den her artikel fra Sexlinjen, som måske kan være en hjælp!

Mange hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål