kan ikk findee ett sted att lære att jumpsyle
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
jeg kan ikk finde en klub i esbjerg hvor jeg kan jumstyle/shuffle og jeg vil helt vidt gerne lære det ved du hvor jeg kan findee en klub at jumpstyle/shuffle hvis ja plz sig det

Svar:
Hej med dig,
Det er fedt, at du vildt gerne vil lære jumpstyle og shuffle dans. Vi har brug for endnu flere der gerne vil danse det, fordi jumpstyle ikke kan læres mange steder i Danmark.
Det er faktisk kun lykkedes mig at finde nogle stykker på sjælland, og det hjælper dig jo nok ikke særlig meget.
Det jeg syntes du kan gøre er, at ringe til "Danseskolen i Esbjerg" og høre, om de på et tidspunkt måske får et jumpstyle/shuffle hold. Her er deres hjemmeside. De har også andre danskeskoler i byer der ligger tæt på, som måske får jumpstyle på programmet.
Ellers er der rigtig, rigtig mange videoer på youtube du kan lære efter. For eksempel den her video, der er på dansk, og som viser de første skridt og trin, til de lidt sværere. Ham der har lavet videoen, har lavet mange flere som du også kan se på.
Du kan også se på Hardstylers United, på denne side. Der er også mange videoer.
hjemmesiden hopogdans.dk/stilarter kan du finde de skoler i Danmark, der tilbyder jumpstyle undervisning. På siden vælger du stilarten Jumpstyle og så kommer der en liste. Der kommer nok flere skoler med tiden.
Bedste hilsner fra
Claus