Kan hun lide mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg kan godt lide den her pige fra min klasse, vi sidder ofte og snakker, hvor at hun sidder med benene på mine knæ/lår. vi snakker rigtigt godt sammen . er det et tegn på at hun godt kan lide mig?

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt at høre, at du er glad for en pige i din klasse. Det kan være en rigtig rar følelse, man får, når man er sammen med den person, som man godt kan lide.
Jeg tænker sagtens, at det kan være tegn på, at hun kan lide dig, at hun godt kan lide at sætte på dine ben. Det er en naturlig kæresteopførsel og ofte vil man gerne være tættest på den, som man godt kan lide. Du skriver, at I snakker godt sammen, så jeg synes, at det kunne være fedt, hvis du kunne fortælle hende, at du godt kan lide hende.
Hvis du gerne vil vide, om hun kan lide dig, inden du fortæller hende om dine følelser, så kan du forsøge at holde øje med de signaler, som hun sender. Vælger hun at tage kontakt til dig frem for andre drenge? Er det kun dig, hun sidder ved eller sidder hun også på benene af de andre drenge? Hvis hun kun opfører sig sådan over for dig, så kan det være tegn på, at hun godt kan lide dig. Og selv hvis hun også sidder ved andre drenge, så betyder det ikke, at hun ikke kan lide dig. Det er ikke til at vide, før du fortæller hende, hvordan du føler, så hun også får mulighed for at fortælle dig, om hun har følelser for dig. Så kan du også finde ud af, hvordan hun har det og selvom det er naturligt at blive nervøs for at blive afvist, så kan det også være en chance for at få en sød kæreste, som du er glad for.
De bedste hilsner
Signe M.