Kan han lide mig?
brevkassespørgsmål af
Josefine
13 år
Hej Der er den her dreng over i skolen han går i 7 og jeg går i 6 men vi er altså på samme alder når men jeg synes det her dreng er virkelig sød og pæn. Jeg har haft ham på snap men lige pludselig så har han fjernet mig og det samme har han gjordt 3 gange nu men vi har snakket sammen mange gange hvor det er mig der har svaret ham og ik mine veninder. Vi har for nogen uger siden snakket i tlf sammen (over snap) men der sagde han at jeg var pæn og at han godt ku mig og nogen dage efter blokket han mig og dagen efter lader han som om der ik er sket noget men når han snakker med mig kan man se hvad lytter til hvad jeg siger og vi har også haft en dyb øjenkontakt. Så jeg ville bare høre tror i han ka lide mig?

Svar:
Hej med dig :)
Tusind tak for dit spørgsmål her ind til brevkassen!
Jeg kan forstå på dig, at du er lidt ekstra glad for en dreng som går på din skole, og at du synes at han er virkelig sød og pæn. Men han sender dig lidt blandet signaler, og nu er du faktisk er i tvivl om han kan lide dig. Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at jeg har mødt mange unge, som oplever at det kan være svært at aflæse en jævnalderen dreng og præcis ligesom dig kan opleve at han sender blandede signaler. Så det er du bestemt ikke alene om at føle dig lidt forvirret over.
Det kan være rigtig svært at være usikker på om de følelser man har mon er gengældt. Du spørger lidt til, om jeg tror, at han kan lide dig, og det kan jeg sagtens forstå, at du gerne vil have svar på, nu når du er lidt glad for ham. Men det er desværre rigtig svært for andre at vide, hvad han mener eller synes om dig, når han gør de ting som han gør. Den eneste person som helt rigtigt ville kunne svare dig, er ham selv.
Jeg ved godt, at det kan være enormt grænseoverskridende at skulle spørge ham ad. Jeg tænker dog, at du ville kunne få et meget brugbart svar ud af at spørge ham. Du kunne måske også starte ud med at spørge ham efter, om i skal hænge ud sammen.  På den måde kan du måske også lære ham bedre at kende og måske lettere forholde dig til nogle af de signaler, som han sender til dig. Derudover kan det at lære ham lidt bedre at kende måske også gøre det lidt lettere at spørge ham ind til, hvad han synes om dig.
Jeg håber meget på, at du kunne bruge mit svar til noget!
De allerbedste hilsner fra Sara